Sådan får du skabt blæst om din hjemmeside

Elsker du astrologi? Så meget at du har valgt at arbejde med det på fuldtid? Hvis du er ved at springe ud som selvstændig, inden astrologi, horoskoper eller clairvoyance, så gælder det om at få gjort folket opmærksom på dine tjenester. Her får du gode råd, til at komme flyvende fra start. 

Få budskabet ud 

Uanset om du kan tilbyde at lægge horoskoper, eller kan tilbyde clairvoyance til dem som har brug for mere indsigt i eget liv, så handler det om at gøre folk opmærksom på at du findes derude. En god måde at få skabt opmærksomhed om sit budskab, er igennem pressemeddelelser. Hvis du kan formå at skrive en kortfattet, og skarp, pressemeddelelse så kan du komme igennem redaktørens kritiske blik, og få dit budskab formidlet i forskellige medier.  

For at have størst mulige muligheder, for at blive formidlet videre i de forskellige medier, så kan det være en ide at rette henvendelse til medier, som har en profil som passer ind i dit budskab. Sørg derfor for at lave noget research på, hvilke medier du sender din pressemeddelelse afsted til. Og inden du sender noget på skrift, så skal du bruge tid på at skærpe pennen. En pressemeddelelse skal nemlig være skarp, med en sælgende overskrift og fængende sprog. Her kan du læse mere om, hvordan du skriver en skarp pressemeddelelse.  

Sådan skriver du en pressemeddelelse 

Det vigtigste, er at du formidler dit budskab på en skarp, og kortfattet måde. Faktisk så skal du allerede i overskriften gøre opmærksom på, hvad som er budskabet i din pressemeddelelse. Du må meget gerne skrive det vigtigste først, da redaktører typisk får mange pressemeddelelser tilsendt, og derfor skal kunne afkode budskabet så hurtig som mulig.  

Du skal selvfølgelig være helt sikker på at der ikke er grammatiske fejl, og prøve at holde teksten i et tydelig og direkte sprog.